FORENINGSPORTAL Foreninger i Birkenes

Birkenes demensforening

Foreningen er en møteplass for personer med demens, pårørende, helsepersonell, alle med interesse for demens. Vi ønsker å være pådrivere for et bedre aktivitets- og omsorgstilbud til personer med demens og deres pårørende, være en støtte for pårørende, og tilby møteplasser til personer med demens og pårørende. Vi er en lokalforening under Nasjonalforeningen for folkehelse, som er en frivillig, humanitær organisasjon. Demens er en stor helseutfordring og vår lokal forening har fokus på demens gjennom ulik aktivitet.

Følg oss på facebook: "nasjonalforeningen Birkenes demensforening", hvor vi legger ut arrangementer og annen aktuell informasjon.

Vi har åpne møter. Alle er velkommen

Ønsker du å være frivillig? Eller bli medlem? Eller lurer du på noe? Ta kontakt :-)

Hver tredje mandag i måneden har vi SPIS MED OSS

Vi har temamøter MØT OSS med ugjevne mellomrom

I februar -23 var Birkenes demensforening vert for regionsamlingen i Agder hvor deltakere fra Kristiansand, Grimstad og Birkenes demensforeninger var samlet og fikk innføring i hovedlinjene i det nye nasjonale handlingsprogrammet.

To fra styret i demensforeningen har deltatt på pårørendeskolen i Lillesand denne våren, mars -23. Vi har deltatt på inspirasjonssamling og fylkesårsmøtet, samt festaften som Lillesand sparbank inviterte til.

Dato Kl. Tittel Sted
27.05.2024 18:00 SPIS MED OSS med sommerlotteri og musikalske gjester Aktivitetssenteret, Kommunehuset

Fritidsaktiviteter

Interesseforening